full screen background image

Nicio persoană nu mai are drept de semnătură în Primăria Rădăuţi

primaria radauti     Primăria municipiului Rădăuți a rămas fără nicio persoană care să aibă atribuții de rezolvare a problemelor, după ce mandatul secretarului delegat a expirat, luni, 27 aprilie.

Adrian Valentin Onciul, transferat temporar de la Primăria Marginea, a îndeplinit funcția de secretar interimar al municipiului Rădăuți, având totuși atribuții limitate.

Prefectura Suceava a transmis atât Ministerului Afacerilor Interne, cât și Autorității Electorale Permanente, un proiect de hotărâre de guvern cu propunerea de a organiza pe 31 mai alegeri parțiale în municipiul Rădăuți pentru Consiliu Local, care amintim că a fost dizolvat, la sfârșitul lunii martie, prin hotărâre judecătorească definitivă.

După cum a declarat, pentru Radio VIVA FM, Ioana Rusu, purtător de cuvânt al primăriei Rădăuți, activitatea Primăriei se desfășoară în continuare, fiecare angajat îndeplinindu-și sarcinile prevăzute în fișa postului, însa fără nicio persoană care să aibă drept de semnătură.

Având în vedere lipsa unui primar în funcție și a dizolvării Consiliului Local, o parte dintre activitățile autorității publice locale au fost limitate sau blocate până în momentul în care va veni o soluție de la Prefectură.

Se așteaptă și definirea mai exactă a competențelor de executare a bugetului pe secțiunea de funcționare și dezvoltare, astfel încât să poată fi asumate noi angajamente de plată.

Contractele pentru care a existat o procedură legală până la dizolvarea Consiliului Local (caiet de sarcini, cerere, ofertă, comenzi etc.) sunt onorate, însă Primăria așteaptă clarificări legate de demararea unor noi contracte în lipsa ordinatorului de credite.

Nu se mai eliberează certificate de urbanism și autorizații de construcție.

Pe de altă parte, șeful Serviciului de impozite și taxe deține o dispoziție prin care preia toate atribuțiile pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor de gestionare a problemelor privind taxele și impozitele locale, inclusiv cele de executare silită.

Nu se poate da curs solicitărilor pentru ocuparea domeniului public (închirieri, concesiuni, vânzări) întrucât această responsabilitate aparține, conform Legii 215, Consiliului Local. Până la ședința ordinară a Consiliului Local din 31 martie, au fost încheiate câteva contracte de închiriere a domeniului public pentru terasele estivale.

Primăria anunța, încă din luna februarie, operatorii economici care doresc să-și deschidă terase pe domeniul public, să întreprindă demersurile necesare pentru a beneficia de întregul sezon.

Doina CRAIU

Radio VIVA FM Rădăuți

comments

comments