full screen background image

30 martie – “Puțină engleză… strică”

doza de educatie     Bun găsit, dragii mei!

Nu știu care sunt probleme cu care vă confruntați dumneavoastră, în ultima vreme, legate de pregătirea pentru școală a celor mici. Eu una duc muncă de convingere în familie, legat de necesitatea învățării temeinice a cunoștințelor predate la limba engleză. Atenția sporită pe care o acord acestui capitol se datorează și faptului că mă lovesc la tot pasul de importanța cunoașterii temeinice a acestei limbi.

Din nefericire, n-am avut șansa studierii ei în școala gimnazială și liceu. Așa că m-aș putea înscrie și eu în rândul celor care au învățat-o fără profesor. Ceea ce nu e foarte rău, ținând seama că mă pot descurca dacă e cazul să port o conversație sau să înțeleg conținutul vreunui articol scris în această limbă. Dar nici bine nu e, căci, de fiecare dată, mă urmărește, atunci când rostesc cuvintele în engleză, imaginea domnului președinte Iliescu ce a fost ținta, pe drept cuvânt, a numeroase ironii pe această temă, după ce a vorbit în public. Căci, îmi pare că, asemeni lui, rostirea mea în engleză are un ecou ce te duce cu gândul la vecinii noștri de la est. Pe de altă parte, e firesc, dacă ținem cont că în loc de engleză am studiat timp de vreo nouă ani limba rusă. Astăzi, însă, nu se mai studiază aproape niciunde. În schimb se studiază engleza.

Încă de la grădiniță, dacă este posibil, bineînțeles, la solicitarea părinților. E drept că, ajunși la școală, cei mici par a fi studiat engleza doar din jocurile pe calculator. Din clasa I cei mici vorbesc o dată pe săptămână în engleză la școală, unii cu mai mult, alții cu mai puțin talent. Ceea e necesar să știe părinții este faptul că, la această disciplină, copiii chiar trebuie supravegheați, impulsionați și pe cât posibil ajutați.

Pentru că, într-o eră a globalizării și internetului, necunoașterea limbii engleze este un handicap ce va crește odată cu trecerea timpului. Iar dacă e să ținem seama de sfaturile cercetătorilor, cunoșterea limbii engleze nu ne ajută doar să ții pasul mai ușor cu lumea în care trăim. Tinerii care studiază și cunosc bine o limbă străină au și un vocabular mai bogat al limbii materne, sunt mai buni la matematică și au abilități artistice superioare.

Nu știu dacă aceste calități sunt chiar direct proporționale cu buna cunoaștere a limbii engleze, dar știu sigur că, de multe ori, mi-aș fi dorit să știu mult mai multe din limba lui Shakespeare. Și atunci când am fost tentată să-mi caut o slujbă în străinătate și atunci când a trebuit să completez un CV în vederea paticipării la vreun curs ce m-ar fi putut ajuta în dezvoltarea personală.

Sunt convinsă că mulți dintre adulții familiei, ce mă ascultă acum, s-au lovit și ei, în cazul necunoașterii la un nivel ridicat a unei limbi străine, de aceleași probleme. Și, tocmai din acest motiv, n-ar fi rău să acordăm mai multă importanță modului în care cel mic se pregătește pentru ora de engleză. Pentru a nu se lovi mai târziu de aceleași ziduri. Și pentru a nu fi și el bântuit de amintirea vreunui președinte de țară românească ce vorbește la întâlnirile cu mai marii lumii în limba anglo-rusă.

Zi frumoasă, vă urez, în limba română, ce-i drept, căci, mai e rost de multe doze de educație, pentru a v-o spune și-n altă limbă!

0:00

comments

comments