full screen background image

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava a reorganizat activitatea cu publicul

DGASPC-suceava     Pentru a veni în spijinul persoanelor cu handicap din judeţul Suceava, beneficiare ale  prestaţiilor sociale şi a facilităților acordate conform Legii nr. 448/2006, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava a reorganizat activitatea cu publicul, a anunţat directorul executiv al instituţiei, Dan Ionuiţ Adomniţei.

Astfel, la camera 35, funcţionează un birou de informare, unde se pot obţine informaţii cu privire la evaluarea şi reevaluarea complexă a persoanelor cu handicap, astfel, acestea sau reprezentanţii acestora vor fi consiliate în vederea pregătirii dosarului cu documentele necesare (vor fi puse la dispoziţie informaţii referitoare la încadrare sau reîncadrare în grad de handicap, sprijin în verificarea şi completarea documentelor necesare la dosar, sprijin în completarea cererilor tip).

La camera 32, se depun dosarele verificate şi se efectuează evaluarea complexă a persoanelor deplasabile care solicită încadrarea în grad de handicap.

În cazul persoanelor nedeplasabile, dosarul va fi depus de către aparţinători tot la camera 32, urmând ca evaluarea complexă în vederea încadrării în grad de handicap să fie realizată  ulterior, la domiciliul acestora, pe baza cererii depuse de aparţinători.

De asemenea, sala de aşteptare a fost reamenajată, iar pentru facilitarea accesului la informaţiile şi serviciile oferite persoanelor adulte cu handicap, atât la intrare cât şi în interiorul clădirii au fost amplasate indicatoare şi panouri de informare.

Totodată, pentru fluidizarea activităţii, pe uşa fiecărei camere sunt afişate informaţii utile cu privire la activitatea fiecărui birou.

La camera 25, se eliberează bilete de transport şi legitimaţii de transport urban pentru persoanele încadrate în grad de handicap, adeverinţe necesare la ridicarea ultimei indemnizaţii de handicap pentru persoanele din evidenţă decedate, se depun cereri acordare buget complementar pentru minorii încadraţi în grad de handicap, se preiau documente pentru plata prestaţiilor sociale în conturi bancare şi cereri de repunere în plată (pentru persoanele cu mandate poştale sistate).

La camera 28, își desfășoară activitatea un  consilier juridic care poate oferi  informații și consiliere juridică, persoanelor interesate cu privire la Legea nr. 448/2006 republicată în 2008, legea privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

La camerele 27 şi 29, se obţin informaţii referitoare la plata prestaţiilor sociale acordate persoanelor încadrate în grad de handicap, se preiau documente în vederea plăţii dobânzii la creditele bancare acordate persoanelor încadrate în grad de handicap, se preiau documente de la persoanele încadrate în grad de handicap pentru acordarea de roviniete şi documente pentru decontare cupoane transport auto şi CFR.

La camera 33, se elibereză certificate de încadrare în grad de handicap, atât pentru persoanele adulte, cât şi pentru minorii  încadrați într-un grad de handicap.

Programul de audienţe al Preşedintelui Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap este săptămânal, în zilele de luni şi miercuri, între orele 11-13.

comments

comments