full screen background image

Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului

autism     Pentru a marca Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului, Personalul Centrului de recuperare pentru copii cu dizabilităţi/TSA şi Psihoterapie din cadrul DGASDPC Suceava, îşi propune ca, începând cu data de 2 aprilie, să deruleze o serie de acțiuni menite sa conducă la o integrare mai bună a copiilor care suferă de autism în învăţământul de masă, printr-o colaborare cât mai bună cu  cadrele  didactice.

În acest sens, prima acțiune va avea loc în data de 2 aprilie, la Şcoala Generală Nr. 4 din Suceava, care a facilitat această colaborare, constând în prezenţa unui copil, beneficiar al centrului, însoţit de un terapeut, la o oră de curs, în mijlocul elevilor.

Această facilitate a fost oferită, în special, de către doamnele învăţătoare Apăvăloaie Isabela Cristina şi Preda Monica.

Practic, acțiunea va consta în îmbinarea ludoterapiei cu ergoterapia, adică confecţionarea în cadrul orei de lucru manual de către beneficiarii Centrului de recuperare, cu vârste peste 6 ani, alături de elevii Şcolii generale Nr.4 Suceava, a unor obiecte specifice primăverii.

Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului este sărbătorită anual la nivel mondial, în data de 2 aprilie, cu scopul de a dinamiza si coagula eforturile mondiale de promovare a unei mai bune înţelegeri a autismului şi de a creşte nivelul de conştientizare al publicului larg, privind nevoile sociale ale persoanelor aflate în această situaţie, precum şi ale familiilor acestora.

“Pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava este un prilej în plus să amintească opiniei publice că sunt oferite servicii specializate părinților care au în îngrijire copii afectați de autism,  în cadrul centrelor de recuperare pentru persoane cu Tulburare de Spectru Autist (TSA) din municipiul Suceava şi să aducă în prim plan că există soluții la problemele cu care se confruntă familiile acestora, cum ar fi: importanţa diagnosticării precoce şi a intervenţiei timpurii, necesitatea incluziunii sociale încă din prima copilărie şi mai ales  implicarea unui număr cât mai mare de persoane şi instituţii în realizarea terapiei timpurii şi constante.”, spune directorul execitiv al instituţiei, Ionuţ Adomniţei.

Diagnosticarea la o vârstă cât mai mică, disponibilitatea părinţilor de a accepta realitatea şi a începe terapia imediat creşte considerabil şansele de recuperare şi implicit de integrare a copiilor în grădiniţe, şcoli, societate.

comments

comments




Leave a Reply

avatar