full screen background image

Dacia ar putea pierde linia de asamblare de la Piteşti

dacia     Preşedintele României, Traian Băsescu, a anunţat că uzina Dacia Piteşti va pierde linia de asamblare a autoturismelor. Mai mult, şeful statului a spus că ţara noastră va pierde foarte multe investiţii în cazul în care nu va fi finalizat Coridorul IV Pan-European, respectiv tronsonul de autostradă Piteşti-Sibiu.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

“Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o ţară care rămâne enorm în urmă”, a declarat şeful statului.

El a mai arătat că România va pierde foarte multe investiţii dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva “sigur”.

“Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu”, a mai spus Traian Băsescu.

Potrivit preşedintelui, tronsonul Piteşti-Sibiu trebuie făcut cu prioritate, altfel Coridorul IV este înterupt.

“Degeaba vin pe autostradă până la Piteşti şi de acolo înfund traficul într-o singură bandă. Degeaba plec de la Sibiu mai departe dacă până la Sibiu mă târâi pe o singură bandă şi cu tranzitul şi cu propriul transport”, a menţionat el.

Ambasadorul Philippe Gustin a declarat recent, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest şi întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor.

“E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi, drumuri, infrastructură feroviară, aeroportuară care să fie conectată cu restul Europei, cu Europa Occidentală, pentru că firmele care activează aici sunt adesea companii exportatoare. Să luăm ca exemplu Renault, cu 3% (contribuţie) la PIB-ul României, 10% din exporturile României. Maşinile sunt făcute la Piteşti pentru alte ţări europene, dar şi pentru piaţa mondială. Şi maşinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri şi fiecare zi de întârziere, fiecare oră de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault-Dacia. Bineînţeles că infrastructura e importantă pentru România, pentru dumneavoastră, pentru mine, pentru cei care călătoresc, pentru a ajunge mai uşor dintr-o localitate în alta, dar e la fel de importantă pentru investitori ca să fie legaţi de restul Europei”, a declarat Philippe Gustin.

Diplomatul francez a spus că Renault s-a plâns de mai multe ori de această problemă, precizând că ar fi bună o autostradă care să lege Piteştiul de Ungaria.

“Există deja autostrada Piteşti-Constanţa, pentru că o parte din maşini pleacă din Portul Constanţa, dar ar fi bună şi o legătură între Piteşti şi Ungaria, pentru conectarea cu autostrăzile spre Europa Occidentală, Germania, Franţa. Vedeţi unde ajung maşinile construite la Piteşti, e un succes Dacia, se exportă din ce în ce mai mult în ţările occidentale. Rezultatele pieţei auto din ianuarie arată că Dacia este marca ce a crescut cel mai mult în Franţa. Industria auto de la Dacia Renault trebuie ajutată pentru a deveni mai competitivă”, a spus ambasadorul Franţei.

Şi directorul executiv al Renault a declarat că uzina Dacia din Tanger, Maroc, ar putea deveni în viitor mai competitivă decât cea din România.

Acum, uzina de la Mioveni este mai matură, dar cea din Tanger poate deveni mult mai competitivă ca uzina din România, iar pe clientul final nu-l interesează unde este produsă maşina“, a spus Carlos Ghosn, şeful Renault.

Uzina din Tanger a început producţia în februarie 2012 şi a ajuns la o capacitate de circa 30 de maşini pe oră, maximul urmând a fi atins în viitor, când ar trebui să ajungă la 60 de maşini pe oră.

comments

comments




Leave a Reply

avatar