full screen background image

Nou Consiliu de Administraţie la CFR

cfr calatori     Secretarul de stat în Ministerul Justiţiei Ovidiu Puţura este preşedintele noului Consiliu de Administraţie al companiei CFR Infrastructură, au declarat, vineri, pentru AGERPRES, surse din domeniu.

“Noul Consiliu de Administraţie s-a întâlnit aseară (joi – n.r.)”, au precizat sursele.

În urmă cu o săptămână, pe 10 ianuarie, Adunarea Generală a Acţionarilor Companiei Naţionale Căi Ferate ‘CFR’ a decis revocarea din funcţie a membrilor Consiliului de Administraţie, pe motiv că aceştia au exercitat un management defectuos, care a afectat situaţia financiară a companiei.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor de săptămâna trecută, au fost constatate o serie de nereguli grave în actul de management al administratorilor, precum neîndeplinirea obligaţiei de supraveghere şi control a executivului companiei, ceea ce a permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie săvârşite de executiv şi constatate de organele de control, dar şi încălcarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor şi a altor prevederi legale.

Totodată, Adunarea Generală a Acţionarilor a numit noi membri ai Consiliului de Administraţie ai CNCF CFR: Ovidiu Petrişor Artopolescu, membru al consiliului de supraveghere al Transelectrica, Ovidiu Puţura, secretar de stat în Ministerul Justiţiei, Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors, Florin Luca, consultant financiar, şi George Ciobănaşu, auditor financiar.

Aceştia au fost evaluaţi şi validaţi de consorţiul de consultanţi alcătuit din PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group şi David & Baias, precizează MT.

Reprezentanţii acţionarilor au pus în vedere noului Consiliu de Administraţie să analizeze de urgenţă modul de îndeplinire de către Micu George a îndatoririlor sale de director general interimar al societăţii.

“Chiar dacă întâmpinăm rezistenţă, dorim să fie clar pentru toată lumea că Ministerul Transporturilor a pornit un proces ireversibil de viabilizare economică a companiilor din subordine. Toate rezultatele controalelor efectuate vor fi trimise instituţiilor abilitate spre analiză, pentru a fi luate măsurile legale ce se impun, iar conducerea ministerului va lua decizii în consecinţă”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.

La rândul său, fostul preşedinte al CA al CFR, Florin Kubinschi, a spus că fostul management al companiei şi-a respectat în cele aproximativ nouă luni de mandat angajamentele asumate faţă de instituţiile financiare internaţionale şi a adoptat o serie de măsuri operationale pe termen scurt, astfel încât aceasta nu mai are, în prezent, nicio datorie la bugetul de stat şi la bugetul asigurărilor sociale, comparativ cu data preluării mandatului, când înregistra datorii de 321 de milioane de lei.

“Prin iniţiativele de eficientizare economică adoptate de echipa managerială în perioada de mandat, consider că managementul CFR nu a fost nicidecum unul defectuos, în condiţiile în care măsurile adoptate până în prezent au condus la respectarea de către CFR a obiectivelor şi ţintelor asumate de Guvernul României în relaţia cu Fondul Monetar Internaţional, Uniunea Europeană şi Banca Mondială”, a subliniat Kubinschi, într-un comunicat de presă remis sâmbătă.

Şeful de la Transporturi afirma, pe 8 ianuarie, la postul de televiziune Digi TV, că directorul general şi membrii Consiliului de Administraţie de la compania CFR ar putea fi daţi afară în perioada următoare, în urma raportului întocmit de Corpul de control al ministerului pe care îl conduce, document care scoate în evidenţă o serie de nereguli la nivelul activităţii companiei.

”În urma neregulilor menţionate în raportul Corpului de control al Ministerului Transporturilor, probabil că se va întâmpla să-i dăm afară în perioada următoare pe directorul general şi pe membrii Consiliului de Administraţie de la compania CFR Infrastructură. Trebuie, însă, să respectăm legea, deoarece există nişte proceduri, termene. Legea mă obligă să parcurg nişte etape. Cine nu respectă legea poate ajunge la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA). Eu sper să nu mai dureze mult această procedură, pentru că, pentru fiecare zi de întârziere în plus, sunt pierderi”, a afirmat Mănescu.

În replică, reprezentanţii ‘CFR’ au atras atenţia asupra faptului că neregulile semnalate în raportul Corpului de control al MT cu privire la dispariţia unor vagoane din parcul centralizat al companiei fac obiectul unor dosare aflate deja pe rolul instanţelor, fiind deficienţe înregistrate de companie în perioada 2003 – 2004.

Potrivit unui comunicat al CFR, compania a înaintat încă din anul 2012 sesizări organelor abilitate de control şi a deschis procese pentru neregulile semnalate în situaţia electronică a parcului centralizat de vagoane, speţe care se află în faza de recurs sau în anchetă.

“Reamintim faptul că verificarea evidenţei electronice a parcului centralizat de material rulant al CNCF CFR se face prin inventarieri anuale, în baza unei Dispoziţii Comune semnată de societăţi desprinse din fosta SNCFR (respectiv SNTFM CFR Marfă, CNCF CFR şi SAAF), întrucât vagoanele sunt puse în circulaţie pe întreaga reţea de cale ferată, ele nefiind mijloace fixe staţionare permanent şi/sau înregistrate în gestiunea unei persoane, majoritatea fiind identificate şi inventariate anual în locaţii diferite”, se menţionează în comunicat.

De asemenea, ca urmare a acţiunii proprii de inventariere a parcului centralizat de material rulant, acţiune efectuată de reprezentanţii CFR în anul 2012, a rezultat că peste 900 de vagoane sunt deja în litigiu.

“Este vorba despre vagoanele care nu au fost preluate cu procese verbale de către CFR încă din anii 2003/2004, data emiterii Ordinelor MTCT, deoarece nu au fost găsite pe teren, dar introduse eronat în sistemul electronic al parcului centralizat de material rulant al companiei (în această speţă compania are deja două acţiuni deschise pe rolul instanţelor, acţiuni aflate în faza de recurs); vagoane sustrase pentru care s-au transmis sesizări organelor de anchetă şi vagoane care, nefiind fizic identificate pe teren, nu au putut fi inventariate, urmând ca astfel de situaţii să fie actualizate în baza de date electronică”, a adăugat compania.

Ministerul Transporturilor a demarat un control la CFR Infrastructură şi CFR Călători, în urma semnalelor primite în legătură cu aceste două companii, a anunţat, la sfârşitul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor.

“Există un control pe care l-am demarat în companii, la CFR Călători şi CFR Infrastructură. Există o nemulţumire şi am semnale suficient de multe şi am motive să fiu îngrijorată că rute stabilite de CFR Călători ca fiind insuficient de profitabile au fost închiriate către privaţi şi au devenit profitabile. Merg oamenii aceia pe rute extraordinar, sunt trase (parcurs tren – n.r.) fantastic de profitabile, trase pe care le-au oprit pentru CFR Călători sunt tot timpul neprofitabile. Sigur, mai există şi altă explicaţie. Pe trasele operate de privaţi o să vedeţi că trenurile sunt cu 3 – 4 – 5 vagoane, atât cât să fie profitabile şi sunt pline. Dacă CFR Călători operează cu trenuri de 10 – 12 vagoane, sigur că acele 10 – 12 vagoane nu vor fi niciodată pline. Şi asta ţine tot de capacitatea managerului privat de a alege cea mai bună soluţie pe trasa pe care şi-a păstrat-o”, a explicat Ramona Mănescu.

Acţiunile desfăşurate de Corpul de control al Ministerului Transporturilor vizează activitatea aferentă perioadei 2012 – până în prezent.

comments

comments




Leave a Reply

avatar