full screen background image

Seminarul “Medierea – din dialog vin soluţiile”, la Camera de Comerţ

ccisv sigla     Seminarul “Medierea – din dialog vin soluţiile”, desfășurat astăzi, 29 noiembrie, la Camera de Comerț și Industrie Suceava, este parte a proiectului EIRENE, proiect care are ca obiectiv promovarea existenței unei culturi europene a Medierii, prin elaborarea unui plan de comunicare aplicabil și eficient prin care medierea să fie promovată ca un instrument de rezolvare a conflictelor.

La seminar au participat Dorin Bădulescu, Președintele Consiliului de Mediere, Ion Dedu, Membru al Consiliului de Mediere, Simona Cînepă, Președintele UNMR – Filiala Galați, Mihai Munteanu – CEO Human Toolkit, Lucian Gheorghiu – Director General al Camerei de Comerț și Industrie Suceava.

În cadrul acestui eveniment, au fost aduse la cunoștința invitaților informații în legătură cu avantajele medierii pentru mediul de afaceri, medierea în raport cu celelalte metode de soluționare a conflictelor (arbitrajul și concilierea), procedura de informare asupra avantajelor medierii, medierea – soluție a eficienței manageriale.

Seminarul a fost deschis de Lucian Gheorghiu care a făcut o scurtă prezentare despre proiectul EIRENE, proiect care are printre obiective îmbunătățirea cunoștințelor despre cum se folosește medierea ca instrument eficient și ieftin de rezolvare a conflictelor, construirea unei culturi a dialogului și promovarea ascultării active, reducerea conflictelor  prin utilizarea unor instrumente  specifice rezolvării acestora, oferirea de soluții potrivite rezolvării conflictelor şi crearea de noi oportunități acolo unde rezolvarea conflictelor  este văzută ca cea mai bună cale de a rezolva dispute complexe.

Președintele Consiliului de Mediere, Dorin Bădulescu a vorbit despre avantajele folosirii medierii, astfel că au fost aduse în discuție elemente esențiale în soluționarea disputelor într-un mod mai rapid, mai economic, într-un cadru confidențial în care părțile pot decide singure asupra rezultatului neînțelegerii dintre ei.

Ion Dedu a adus în discuție procedura medierii în raport cu celelalte metode de soluționare alternative a disputelor (arbitrajul și concilierea) făcând comparații între procedurile de desfășurare a acestor metode.

În partea a doua a seminarului, a luat cuvântul Simona Cînepă, care a vorbit despre informarea prealabilă obligatorie cu privire la avantajele medierii, informare devenită obligatorie o dată cu modificarea art. 2, alin. 1 din legea medierii la data de 1 februarie 2012.

În ceea ce privește aspectele practice privind procedura de informare, știm cu toții –  toate persoanele fizice sau juridice care au calitatea de reclamant au obligaţia să parcurgă această etapă în care se adresează unui mediator autorizat, în situațiile prevăzute expres de lege.

În urma acestei informări, părţile decid împreună ce cale vor urma pentru soluţionarea conflictului dintre ele, având de ales între trei variante: mediere, instanţă sau altă formă, cu specificarea acesteia.

Ședința de informare cu privire la mediere face parte din procedura de mediere și reprezintă o etapă prealabilă încheierii contractului de mediere.

Pentru a transforma o ședință de informare a părților într-o mediere, informarea nu se face în termeni generali, ci aplicată pe fiecare caz în parte, în funcție de specificul acestuia, domeniu, natura, cauzele, istoricul conflictului, astfel încât persoanele să accepte, prin încheierea contractului de mediere, în cunoștință de cauză, participarea la ședința de mediere.

Mihai Munteanu a adus în discuție medierea din punctul de vedere al managerului și folosirea ei pentru eficientizarea raporturilor de colaborare între angajați, pentru consolidarea relațiilor cu partenerii de afaceri, pentru creșterea eficienței angajaților și crearea unui mediu propice dezvoltării afacerilor.

Seminarul a avut un real succes în rândul oamenilor de afaceri și profesioniștilor în domeniu, la acest eveniment participând un număr de peste 80 de persoane.

Pe parcursul conferinței, au avut loc discuții pe tema relației mediatorului cu instanța și modalitățile de îmbunătățire a acestei relații, discuții pe parcurgerea procedurii de informare prealabilă și pe oportunitatea folosirii medierii în cazuri specifice mediului de afaceri.

comments

comments




Leave a Reply

avatar