full screen background image

Finanţele sucevene anunţă rambursarea de TVA pentru importuri

DGFPS     Persoanele impozabile din punct de vedere al taxei pe valoare adăugată, stabilite în România, care au efectuat, în anul 2012, importuri, respectiv achiziţii, intra-comunitare de bunuri sau servicii în alt stat membru al Uniunii Europene, au posibilitatea solicitării rambursării TVA achitată în acel stat, anunţă Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava, printr-un comunicat de presă.

Potrivit AJFP, pentru a obţine rambursarea TVA în statul membru de rambursare, persoana impozabilă stabilită în România trebuie să completeze şi să transmită statului membru respectiv,  pe cale electronică,  prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală, formularul 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România”.

Perioada de rambursare poate fi de maximum 1 an calendaristic şi de minimum 3 luni calendaristice.

Cererile de rambursare pot viza, însă,  o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic.

În cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă de rambursare mai mică de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 de euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.

În cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la o perioadă rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.

Pentru transmiterea cererii, contribuabilii trebuie să deţină un certificat digital calificat obţinut în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

comments

comments




Leave a Reply

avatar