full screen background image

Instructorii auto independenţi, scoşi în afara legii

Scoala-de-soferi     O nouă modificare a Codului Rutier îi scoate în afara legii, începând din 8 august, pe cei 4000 de instrucţori auto independenţi.

     Regulamentul de aplicare a Codului Rutier a fost modificat, din nou, prin HG 480/2013, publicată în Monitorul Oficial pe 24 iulie. Pe lângă alte prevederi legislative, la primul articol sunt vizaţi instructorii auto independenţi.
“La articolul 29, alineatul 3 se abrogă” – se arată în noua normă. Adică, se abrogă tocmai prevederea legală care le permite instructorilor auto independenţi să iasă pe stradă cu învăţăcei, scrie Cuget Liber.

“Pregătirea practică a persoanei (…), în vederea obţinerii permisului de conducere valabil pentru oricare dintre categoriile obţinerii permisului de conducere, valabil pentru oricare dintre categoriile A, B, BE şi subcategoriile A1 şi B1 se poate efectua şi de către un instructor auto atestat în condiţiile legii, care a încheiat un contract cu unitatea autorizată în care solicitantul a efectuat pregătirea teoretică”, este prevederea eliminată din legislaţie.

În consecinţă, cei care vor începe, după 8 august – când intră în vigoare modificările aduse Codului Rutier! – şcoala de şoferi, nu vor mai putea să apeleze la instructori auto independenţi pentru lecţiile practice, şi la şcolile de şoferi pentru cursurile teoretice. Vor trebui, pentru ambele etape, să se adreseze şcolilor de şoferi.
“Sunt interese meschine la mijloc!”, a fost declaraţia lui Petrică Bordeianu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Formatorilor Auto, pentru „Cuget Liber”.

“Mi s-a spus, de la bun început, de la obraz, că avem trei căi pe care putem să le urmăm: fie ne lăsăm de meserie, fie ne angajăm la şcolile auto, fie ne deschidem propriile şcoli”, a adăugat reprezentantul instructorilor auto independenţi din ţara noastră.

Abia se obişnuiseră cu ideea că riscă să dispară de pe piaţă din noiembrie anul acesta, când noile modificări au devansat termenul pentru zilele următoare. Nu vor sta însă cu mâinile în sân, susţine Petrică Bordeianu, ci se vor adresa, şi de această dată, instanţelor de judecată.
“Noi am acţionat în instanţă, în contencios administrativ, Ordinul 733/2013, privind autorizarea şcolilor de şoferi şi susţinerea examenului pentru obţinerea permisului auto/moto, care ne dădea termen până în noiembrie şi ne obliga să ne transformăm în şcoli auto. Ne vom adresa, şi în cazul acestei legi, instanţelor de judecată”, a subliniat preşedintele FNFA.
“Noi, instructorii auto independenţi, suntem PFA-uri şi suntem discriminaţi, comparativ cu restul PFA-urilor, din alte domenii. Este evident că intenţia celor din Ministerul Transporturilor este ca apropiaţii lor să pună mâna pe acest segment, aşa cum au acaparat şi centrele de perfecţionare. Se discută despre evaziune fiscală în rândul PFA-urilor, dar nu este aşa! Evaziunea fiscală este mai degrabă în rândul şcolilor auto, care nu declară toţi cursanţii pe care-i au. Eu, de exemplu, ca PFA, plătesc 1.200 de lei pe lună dări la stat pentru norma de venit pe care o am, mai mult decât câştigă alţii probabil în aceeaşi perioadă. În aceste condiţii, nu se explică, nici din punct de vedere financiar, nici al rezultatelor, de ce vor să ne desfiinţeze”, a mai afirmat Petrică Bordeianu.

Printre alte modificări aduse Codului Rutier se numără: cursurile teoretice şi practice pentru susţinerea examenului au un an valabilitate, mopediştii şi şoferii vehiculelor cu cabină nu mai au voie să transporte pasageri în stare de ebrietate, iar grupurile de biciclişti, mopedişti şi motociclişti trebuie să circule pe un singur rând, unul în spatele celuilalt.

comments

comments




Leave a Reply

avatar