Privatizarea CFR Marfă este blocată între instituţiile statului. În timp ce Guvernul amână aprobarea contractului de vânzare, Consiliul Concurenţei nu poate începe analiza pentru a stabili dacă preluarea companiei de către Grupul Feroviar Român ar crea sau nu monopol pe piaţa transportului feroviar de marfă.
A trecut o lună de când Grupul Feroviar Român a fost desemnat câştigător licitaţiei pentru preluarea CFR Marfă, dar Guvernul nu a adoptat nici acum hotărârea privind privatizarea transportatorului feroviar.
Fără ea, contractul de vânzare nu poate fi semnat. Aşa că statul mai are de aşteptat până când GFR va da cele 202 milioane de euro pentru pachetul majoritar de acţiuni al companiei. Asta dacă o va mai face.
„În această perioadă, cel puţin până la finalizarea procedurii, vom şti dacă cumpărătorul plăteşte sau nu plăteşte suma de 200 de milioane de euro. Am emoţii, pentru că e o sumă importantă. De când a fost declarat câştigătorul, am văzut o violenţă a atacurilor împotriva celui care a câştigat doar pentru că e român de-al nostru şi nu poate să câştige. Aştept să văd momentul final”, a declarat premierul Victor Ponta la emisiunea „Imparţial” de la Digi24.
Potrivit proiectului de act normativ prin care se aprobă vânzarea CFR Marfă, Gruia Stoica are la dispoziţie 10 zile de la avizul Consiliului Concurenţei pentru a vira banii în conturile statului, dar nu mai mult de 150 de zile de la semnarea contractului. Analiza Consiliului Concurenţei ar putea dura însă şi câteva luni.
„Din momentul în care avem toate informaţiile, avem un maxim de 6 luni în care putem spune da, nu, sau un da cu condiţii”, aspus Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Între timp, continuă să apară informaţii cu privire la concedierile care vor avea loc la companie, odată cu privatizarea. Premierul Victor Ponta vorbea săptămâna trecută despre 1.200 de disponibilizări.
Leave a Reply