Sindicatele TAROM solicită demisia colectivă şi imediată a Consiliului de Administraţie al companiei şi constituirea unei comisii de anchetă din partea Corpului de control al prim-ministrului în scopul verificării abuzurilor conducerii administrative şi executive, dar şi pentru depistarea eventualelor prejudicii de imagine şi economice cauzate de declaraţiile recente ale conducerii CA, prin vocea preşedintelui său, Dan Pascariu.
”Noi, sindicatele din TAROM, ne-am săturat de ciondăneală şi de faptul că nu există o înţelegere la vârful companiei. Practic, Consiliul de Administraţie îl bruiază în toate deciziile pe care le ia pe directorul general Christian Heinzmann. Vă pot da nenumărate exemple. (…) Compania funcţionează în virtutea inerţiei, pentru că ei se ceartă tot timpul. Rapacitatea lor – pentru că primul lucru pe care l-au făcut a fost să-şi ia bilete de avion gratuite şi la sfârşitul anului trecut să propună nişte prime pentru ce nu au realizat ei, ci salariaţii companiei. Domnul Heinzmann, am înţeles, le-a stopat aceste bonusuri, care au fost trecute pe următorul an. Adică, la finele acestui an ar trebui să-şi ia acest bonus de peste 10.000 de euro fiecare”, a afirmat, joi, secretarul general al Sindicatului Naţional Tehnic TAROM (SNTT), Aurel Curdov, într-o conferinţă de presă.
Sindicaliştii de la TAROM au lansat, joi, un protestis faţă de poziţia şi declaraţiile recente ale conducerii, pe diverse aspecte privind conducerea, organizarea şi activitatea operatorului aerian naţional.
“Sindicatele TAROM constată cu dezamăgire că orice apariţie a conducerii CA TAROM în media nu face altceva decât să aducă repetate şi grave prejudicii de imagine companiei, fiind de natură să afecteze reputaţia angajaţilor săi şi să le zădărnicească eforturile, susţinute în condiţiile unui mediu concurenţial puternic şi extrem de dificil atât pe plan intern, cât şi pe plan internaţional, de a menţine compania pe o linie ascendentă în privinţa calităţii serviciilor oferite pasagerilor”, au afirmat sindicaliştii.
De asemenea, sindicaliştii apreciază că Dan Pascariu abuzează de poziţia sa şi îşi permite ”în mod nejustificat şi sfidător” să desconsidere şi să umilească angajaţii companiei la fiecare intervenţie publică, dovedind, potrivit acestora, o lipsă de coerenţă şi argumente în interviurile date.
În plus, sindicatele îi acuză pe membrii CA de faptul că sunt preocupaţi prioritar de asigurarea propriilor venituri şi avantaje, dând dovada unei lipse de interes real pentru instaurarea unui climat de seriozitate, profesionalism, corectitudine şi încredere în propriile valori, prin numiri în funcţiile cheie a unor persoane fără o temeinică pregătire şi experienţă în domeniu.
Preocuparea ”obsesivă” a CA pentru restructurare este, de asemenea, un subiect asupra căruia sindicaliştii trag un semnal de alarmă, în condiţiile în care, spun ei, “se vine cu oameni din afară”.
“Ei vin cu oameni din afară, efectiv îi paraşutează în această companie. Avem oameni în companie care ar putea să ocupe aceste funcţii şi sunt ţinuţi pe salarii de mizerie. Ei au studiile şi pregătirea necesare. Poate este nevoie şi de restructurare. Au fost aduşi directori…nu s-au schimbat ceilalţi, s-au suprapus peste ceilalţi. Desfiinţăm o direcţie ca să dăm un director afară pentru că îi deranja pe cei din CA, după un timp o înfiinţăm şi aducem unul din afară şi îi dăm mai mulţi bani decât vechilor directori. Aducem director de comunicare, aducem şefă la personal la fel cu salarii mai mari decât ceilalţi, iar direcţia financiară o spargem în trei, ca să facem loc la alţii, din afară. Şi este jenant să vină CA şi să ne propună restructurare şi să dăm oameni afară! Noi acceptăm orice variantă, dar s-o discutăm şi să şi-i ia mai întâi pe ai lor, pe care i-au adus”, a afirmat preşedintele Sindicatului Exploatare Tehnică a Aeronavei, Cristian Voinea.
În ceea ce priveşte cheltuielile cu personalul, sindicatele spun că acestea reprezintă doar 18% din bugetul companiei, în condiţiile în care la alţi transportatori aerieni acestea sunt de 25 – 30%.
În opinia sindicaliştilor, restructurarea ar trebui să înceapă cu bordul director.
O altă problemă este lipsa de comunicare cu sindicatele.
“Suntem în iulie şi încă nu am fost la nicio şedinţă a CA. Simpla noastră prezenţă ar fi putut îmbunătăţi lucrurile sau am fi putut trage semnale de alarmă, pentru că noi punem mâna pe avioane, noi zburăm cu ele, noi le reparăm, noi suntem printre pasageri şi suntem primi care putem aduce semnale pozitive sau negative referitor la ce se întâmplă în companie (…) Niciodată nu am fost partenerii lor. Ei sunt de părere că un plan de management se poate implementa în birouri de către şase oameni. Nu există un canal de comunicare între CA şi noi. Ca să fim cinstiţi, alaltăieri şi ieri am fost invitaţi de CA la o discuţie privind planul de management şi strategia de dezvoltare a companiei, dar în lipsa directorul general Christian Heinzmann. Mi se pare aberant să discut doar cu CA o chestiune atât de importantă. Apoi, planul de management nu ni s-a dat, ci doar o schiţă a acestuia”, a arătat, la rândul său, preşedintele Sindicatului Piloţilor din România, Octavian Iosif.
În acest context, sindicaliştii consideră oportună şi necesară asumarea reală a responsabilităţii CA cu privire la greşelile repetate privind deciziile luate în cadrul implementării programului de management, considerat un ”experiment” de preşedintele CA prin demisia colectivă şi imediată a Consiliului de Administraţie al TAROM.
De asemenea, aceştia solicită constituirea unei comisii de anchetă din partea Corpului de control al primului ministru în scopul verificării abuzurilor conducerii administrative şi executive, dar şi depistarea eventualelor prejudicii de imagine şi economice cauzate de declaraţiile recente ale conducerii CA, prin vocea preşedintelui său, Dan Pascariu.
Leave a Reply