full screen background image

TPL preia, din nou, transportul public de călători

TPL     Societatea de transport public local TPL va presta, în continuare, serviciul de transport persoane în municipiul Suceava.

Consiliul Local Suceava va aproba, din nou, atribuirea în gestiune delegată a respectivei activităţi, cu toate că, în prezent, TPL  este executantul serviciului de transport, în baza contractului de concesiune nr. 987 din 30 septembrie 2005, contract care a fost încheiat pentru o a perioadă de 49 de ani.

Demersul autorităţilor sucevene este justificat prin aceea că, ulterior concesionării, prin Legea nr. 92 din 2007, durata maximă a delegării gestiunii serviciului de transport public local de persoane, realizat cu autobuze, a fost limitat la 6 ani.

În aceste circumstanţe, s-a impus perfectarea unui nou contract, actul normativ amintit stipulând că „toate contractele de atribuire a gestiunii serviciului public de transport public local, valabil încheiate la data  intrării în vigoare a prezentei legi, îşi produc efectele, potrivit clauzelor contractuale, până la expirarea acestora, dar nu mai mult decât termenul limită prevăzut prin lege”.

Atribuirea contractului de delegare a gestiunii se face direct, fără procedură de licitaţie public, legislaţia în vigoare permiţând acest lucru.

În municipiul Suceava, serviciul de transport public local de persoane, prin curse regulate, este prestat de societatea comercială TPL, firmă care aparţine Consiliului Local şi care are 33 de autobuze de mare capacitate şi 9 microbuze, numite generic maxi-taxi. De asemenea, transportul de persoane este execut de 4 operatori privaţi, care, cu 27 de microbuze, deservesc  5 trasee, altele decât cele ale TPL.

Delegarea pe o durată de 5 ani a serviciului complementar de transport către aceştia din urmă operatori a avut loc în anul 2011, vizate fiind traseele care nu au putut fi acoperite cu autobuzele de mare capacitate.

Pe de altă parte, pe lângă traseele principale, TPL, prin contractul de concesiune din 2005, le-a preluat şi pe cele pe care, din cauza numărului scăzut de călători, sunt considerate nerentabile şi neatractive pentru  ceilalţi operatori.

comments

comments




Leave a Reply

avatar