full screen background image

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cere oprirea privatizării CFR Marfă

cfr marfa    Federaţia Mecanicilor de Locomotivă va picheta, începând de marţi, sediul Ministerului Transporturilor, cerând oprirea privatizării CFR Marfă, întrucât în timpul acestei proceduri au intervenit schimbări în structura societăţii.

Vicepreşedintele Confederaţiei Naţionale Sindicale “Cartel Alfa”, Liviu Apostoiu, a declarat că privatizarea CFR Marfă a devenit şi pentru actualul Guvern “o chestiune de a se supune orbeşte unor directive venite din exterior”, iar sindicatele cer stoparea procedurii şi reluarea ei în condiţii normale.

Sindicaliştii au spus că suma pentru care ar urma să fie vândută compania CFR Marfă este foarte mică şi cer ca vânzarea să se facă la valoarea de piaţă, adică peste un miliard de euro.

“Dacă vrei să o dai pe o asemenea sumă şi cu dedicaţie, pentru că aşa se pare, noi trebuie să luăm partea salariaţilor şi cerem Guvernului să păstreze măcar locurile de muncă pe care le-a moştenit. Dorim o privatizare normală, care să respecte regulile stabilite”, a mai spus Apostoiu.

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă reclamă că, săptămâna trecută, anumite active ale CFR Marfă, în valoare de 63.803.393 de lei, au fost transferate către Societatea de Administrare Active Feroviare, dar şi faptul că s-a decis ştergerera datoriilor societăţii către bugetul de stat, de peste 1,5 miliarde de lei.

“Aceste două intervenţii întreprinse de conducerea Ministerului Transporturilor au dus în prima fază la diminuarea capitalului social al societăţii, iar în a doua fază la majorarea sa cu sume importante (de peste 1,5 miliarde lei), lucru din care rezultă că valoarea societăţii supusă privatizării acum, stabilită la 180 de milioane de euro, nu mai reprezintă realitatea”, a declarat preşedintele federaţiei, Iulian Măntescu.

Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi de faptul că pe parcursul procedurii de privatizare nu a existat un dialog social real, partenerii sociali nefiind consultaţi nici când s-a întocmit dosarul, nici când s-a stabilit caietul de sarcini.

Măntescu a mai spus că în urma privatizării se estimează că 40 – 50 la sută dintre cei aproape 11.000 de salariaţi de la CFR Marfă vor fi disponiblizaţi, însă astfel de măsuri sunt analizate şi în cazul SN CFR SA şi CFR Călători.

Potrivit sursei citate, din cauza reducerii cu 400 de milioane de lei a bugetului, decizie luată de către Ministerul de Finanţe, numărul de trenuri a fost redus semnificativ de la începutul acestui an.

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă a precizat că dacă la începutul anului erau 1.500 de trenuri în 24 de ore, în prezent acestea au fost reduse cu aproximativ 400 şi până la sfârşitul anului ar urma să mai fie reduse încă 300.

comments

comments




Leave a Reply

avatar