full screen background image

Pricopie crede că sistemul de învăţământ încă are de recuperat

pricopie remus     Sistemul de învăţământ mai are încă de recuperat privind relaţia cu mediul social şi economic, a afirmat ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, vineri, la Congresul Educaţiei.

“Educaţia nu e un scop în sine, e pentru a-i ajuta pe copii să participe la societatea de mâine, prin urmare educaţia trebuie să fie ancorată în societatea de azi şi în societatea de mâine şi de aici o altă linie importantă unde noi încă avem de recuperat, este vorba despre relaţia cu mediul economic şi social. Sunt lucruri pe care trebuie să le punem la punct, în primul şi în primul rând o cultură a dialogului cu mediul economic şi social”, a declarat Remus Pricopie.
Potrivit acestuia, sunt 100.000 de copii cu vârsta între 6 şi 16 ani în România care nu se află în şcoli.

”Sigur că atenţia, energia noastră se îndreaptă în primul şi în primul rând către învăţământul obligatoriu, dar nu trebuie să picăm în cursa să considerăm că misiunea noastră e doar în clasă. Uneori trebuie să ieşim în afara clasei şi să îi căutăm pe acei copii care nu sunt în clasă şi să facem tot ceea ce ne stă în putinţă să-i aducem în clasă”, le-a spus ministrul Educaţiei profesorilor prezenţi la congres.

În opinia sa, ţara noastră trebuie să dea răspunsul unor întrebări referitoare la educaţie.

“România trebuie să răspundă în 2013 unor întrebări, unele sunt legate de educaţie şi sunt întrebări grele, ca de exemplu cele care vizează accesul şi echitatea în învăţământ, cele care vizează calitatea, conţinuturile educaţionale, cercetarea. (…) Avem obligaţia ca pe parcursul acestui an să dăm aceste răspunsuri apropo de ceea ce ne propunem noi să facem până în 2020, până la sfârşitul anului toate domeniile pe care le-am menţionat mai devreme trebuie să îmbrace forma unor strategii pe care Guvernul să şi le asume”, a declarat Pricopie.

El a precizat că sistemul de învăţământ are probleme legate de finanţare, susţinând că bugetul Educaţiei trebuie să crească.

Ministrul a vorbit şi despre rezultatele elevilor la evaluări.

“Facem ce trebuie la clasă noi, ca profesori, şi toţi ceilalţi actori să avem rezultate? Dacă ne uităm la rezultatele de la evaluarea clasa a VIII-a şi dacă vedem că avem un procent important de copii care trec mai departe cu note de 2 şi 3 înseamnă că cel puţin pe o anumită componentă a activităţii noastre rezultatele nu sunt la înălţime. (…) S-a tot vorbit despre rezultatele slabe la Bacalaureat. Din nou întreb facem noi tot ceea ce trebuie pentru a acoperi neajunsurile din sistem?”, a adăugat Pricopie.

comments

comments




Leave a Reply

avatar