full screen background image

Guvernul va înfiinţa Direcţia Naţională Antifraudă Fiscală

guvern ponta     Guvernul va introduce Poliţia Fiscală. Miercuri va fi prezentată în prima lectură în cadrul şedinţei Executivului forma legii prin care va fi înfiinţată Direcţia Naţională Antifraudă Fiscală.

În total, 2.000 de angajaţi vor lucra în noua instituţie, formată din comasarea Gărzii Financiare şi a vămilor. Marii contribuabili vor fi vizaţi de noul organism de control, iar inspectorii vor avea competenţe de cercetare penală. Executivul speră ca prin această instituţie să combată evaziunea fiscală şi să aducă astfel mai mulţi bani la bugetul de stat.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) se va reorganiza ca urmare a fuziunii prin absorbţie şi preluarea activităţii Gărzii Financiare (GF) şi a Autorităţii Naţionale a Vămilor (ANV), potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii structurilor de administrare fiscală, publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor, informează Agerpres.

Astfel, Garda Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor se reorganizează ca structuri fără personalitate juridică în cadrul ANAF, iar preluarea personalului în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau în structurile subordonate, după caz, se va face în limita numărului de posturi aprobat, în condiţiile legii.

Personalul din cadrul Gărzii Financiare şi ANV care a ocupat, până la data reorganizării, funcţii publice specifice de comisar va fi încadrat pe funcţii publice generale în limita numărului de posturi aprobat pentru ANAF- aparat propriu şi unităţi subordonate, în condiţiile legii.

Potrivit proiectului de act normativ, în cadrul ANAF se înfiinţează Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuţii de combatere a actelor şi faptelor de fraudă şi evaziune fiscală. Funcţiile utilizate de Direcţia Generală Antifraudă Fiscală în realizarea atribuţiilor stabilite de lege sunt funcţii publice specifice cu statut special de inspector antifraudă şi funcţii publice generale. Personalul care ocupă funcţii publice de inspector antifraudă are drepturi şi îndatoriri specifice de serviciu care se stabilesc prin statut special, aprobat prin lege.

Proiectul prevede că la orice acţiune de control participă minimum doi inspectori antifraudă.

‘Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în cazurile în care există indicii de săvârşire a unor fapte penale, poate să solicite Ministerului Afacerilor Interne să asigure personalul necesar pentru asigurarea protecţiei şi siguranţei operaţiunilor desfăşurate de funcţionarii publici în realizarea actului de control. Personalul necesar se asigură din cadrul subunităţilor specializate de intervenţie rapidă. Condiţiile concrete şi modalităţile în care personalul subunităţilor specializate de intervenţie rapidă participă la acţiunile de control se stabilesc prin protocol de Ministerul Afacerilor Interne şi ANAF’, se arată în document.

Organizarea, modul de funcţionare, numărul de posturi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inclusiv cele aferente structurii antifraudă, precum şi alte aspecte determinate de aplicarea măsurilor de reorganizare se reglementează prin hotărâre a Guvernului in termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, iar după intrarea în vigoare a acestei hotărâri se înfiinţează în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică.

comments

comments




Leave a Reply

avatar