full screen background image

ISU Suceava se confruntă cu probleme legate de lipsa personalului în condiţiile în care în ultimii patru ani s-a triplat numărul de intervenţii

incendiu_pompieri

Inspectoratul sucevean pentru Situaţii de Urgenţă se confruntă cu probleme legate de lipsa personalului şi de slaba dotare cu hidranţi a reţelelor de apă.
În şedinţa de bilanţ pe anul trecut a Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă, şeful ISU colonelul Ion Burlui a declarat că cei aproape 800 de angajaţi şi 150 de maşini şi utilaje au avut, în medie, 14 intervenţii pe zi. Analizele statistice arată că numărul intervenţiilor a crescut de trei ori în ultimii patru ani.
Cele mai multe solicitări au fost pentru urgenţe SMURD şi pentru stingerea incendiilor, numărul persoanelor salvate fiind de 3.200.
Ion Burlui mai  spune că numai anul trecut 16 cadre au părăsit Inspectoratul, majoritatea căutîndu-şi ocupaţii mai bine plătite..
În îndeplinirea atribuţiilor s-au înregistrat şi unele disfuncţionatităţi, astfel: apariţia frecventă a situaţiilor când se schimbă destinaţia construcţiilor sau profilul tehnologic, fără a se adopta măsurile de protecţie conform condiţiilor de securitate la incendiu impuse de legislaţie; lipsa ori insuficienţa reţelelor de alimentare cu apă a autospecialelor de intervenţie, în majoritatea localităţilor judeţului; reorganizarea instituţională din anul 2011, care s-a făcut prin diminuări de personal, a determinat amplificarea fenomenului de solicitare a prezenţei cadrelor din tura liberă pentru a susţine operaţiunile de intervenţie. Astfel, numai în semestrul al doilea al anului 2012 s-a înregistrat un număr de 2758 ore suplimentare, care potrivit prevederilor legale actuale nu pot fi compensate în bani. În acelaşi timp, deficitul permanent de personal nu a permis nici compensarea cu zile libere”, a afirmat Ion Burlui.

Printre realizările materiale de anul trecut, Ion Burlui a amintit dotarea unităţilor ISU cu 11 autospeciale şi 4 dispozitive de salvare cu fonduri asigurate de Consiliul Judeţean.

Anul 2012 a fost un an de pionierat în dezvoltarea dispeceratului integrat care funcţionează la nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Aşa încât, intervenţiile echipajelor de urgenţă au fost sub permanenta îndrumare şi monitorizare a unui medic de urgenţe – SAJ, reuşindu-se astfel folosirea eficientă a forţelor şi mijloacelor medicale avute la dispoziţie.

De asemene, cu eforturile financiare unite ale Consiliului Judeţean Suceava şi ale Asociaţiei „Pompierii Bucovineni” s-a reuşit operaţionalizarea echipei de scafandri din cadrul Detaşamentului Suceava.

 

comments

comments




Leave a Reply

avatar