full screen background image

Peste 700 de contracte valabile semnate la Casa de Asigurări de Sănătate

În conformitate cu prevederile H.G. nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii medicale si a Contractului cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2016-2017, cu modificarile si completarile ulterioare si a Ordinului MS/CNAS nr. 763/377/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare in anul 2016 a HG nr. 161/2016, CAS Suceava a desfăşurat in luna iulie procesul de contractare a serviciilor medico-farmaceutice pe toate domeniile de asistenţă medicală.
În vederea încheierii contractelor pentru acest an, furnizorii au depus la CAS Suceava, in perioada 04-08 iulie, cererile, însoţite de documentele justificative.
Pe data de 12.07.2016 s-a afişat lista cu dosarele respinse la contractare: 2 medici de familie (din municipiul Suceava si Falticeni), motivul respingerii fiind: numarul personelor asigurate inscrise pe listele proprii este mai mic de 800, conform art.1, alin (5), din Anexa nr. 2 la Contractul – cadru aprobat prin H.G. nr. 161/16.03.2016, cu modificarile si completarile ulterioare, 1 furnizor de dispozitive medicale si o farmacie, motivul fiind lipsa certificatului fiscal – termen de revizuire 29.07.2016 si 1 furnizor de servicii medicale paraclinice din Bucuresti, motivul fiind lipsa unor documente si faptul ca programul de activitate a laboratorului nu era acoperit prin prezenta unui medic de specialitate anatomie patologica. In cursul zilei de 13.07.2016 un numar de 4 furnizori, din cei mentionati anterior, au depus contestatii si documentele lipsa, iar cel de-al 5-lea furnizor, respectiv cel de dispozitive medicale a depus certificatul fiscal in data de 15.07.2016, fiind in termenul de revizuire afisat de CAS Suceava. Prin urmare comisia de solutionare a constestatiilor a analizat si a admis contestatiile, motivand ca au fost inlaturate cauzele care au condus la respingerea initiala a dosarelor de catre comisia de contractare.

Numarul contractelor valabile incepand cu 01 august 2016, comparativ cu situatia actelor aditionale aflate in derulare la data de 30.06.2016, pe fiecare tip de asistenta medicala, este urmatorul:
-Medicina primară – 283;
-Ambulatoriu de specialitate clinic – 108 (un furnizor a renuntat la
incheierea contractului, iar un furnizor nou a solicitat incheierea contractului);
-Ambulatoriu de specialitate paraclinic – 28 (un furnizor a renuntat la
incheierea contractului, iar 3 furnizori noi au solicitat incheirea contractului);
-Ambulatoriu de specialitate de recuperare – 14 (din care 1 furnizor nou);
– Asistenta medicala dentara – 55 (din care 7 furnizori noi);
– Îngrijiri la domiciliu – 6 (din care 1 furnizor nou)
-Asistenţă medicală spitalicească – 15 (din care 1 furnizor nou);
-Furnizori de medicamente (Farmacii) – 147 (din care 6 furnizori noi);
-Furnizori de dispozitive medicale – 65 (5 furnizori au renuntat la incheierea contractelor, iar 4 furnizori noi au solicitat incheierea contractelor).

Pe parcursul derularii procesului de contractare au avut loc sedintele celor 4 comisii mixte, la care au participat reprezentanti ai Direcţiei de Sănătate Publică Suceava, Colegiului Judeţean al Medicilor, Asociaţiei Profesionale a Medicilor de Familie Suceava, Patronatului Judeţean al Medicilor de Familie, Patronatului medicilor de specialitate din specialităţile clinice, Organizaţiei sindicale a medicilor de specialitate, Patronatului furnizorilor de servicii medicale paraclinice si Consiliului Judetean Suceava.
De asemenea, au avut loc negocieri cu reprezentantii spitalelor din judet in vederea stabilirii sumelor de contract pentru anul 2016 (pentru spitalizare continua, de zi si cronici).

Bugetul total pentru servicii medicale, dispozitive medicale si medicamente – 398.335.990 lei, mai mare cu 18,88% fata de bugetul alocat la contractare pentru anul 2015:

– Medicamentele cu si fara contributie persoanala – 85.774.620 lei;
– Dispozitive medicale – 3.887.000 lei;
– Medicina de familie – 36.634.000 lei;
– Medici specialisti din ambulatoriul de specialitate – 19.956.000 lei;
– Medici stomatologi – 1.334.000 lei;
– Asistenta medicala paraclinica (laboratoare, radiologie, CT si RMN) – 8.232.330 lei;
– Servicii medicale de recuperare – 2.018.000 lei;
– Spitale – 157.096.000 lei.

comments

comments




Leave a Reply

avatar