full screen background image

Cererile de debranşare de la Termica, cu 10% mai multe decât anul trecut

Ovidiu Dumitrescu termica     Faţă de anii anteriori, în municipiul Suceava, media încasărilor contravalorii serviciilor de alimentare cu apă şi căldură a scăzut cu circa 20%, susţine Ovidiu Dumitrecu, administratorul special al societăţii de termoficare în insolvenţă, Termica.

Dumitrescu: “Se constată o mare dificultate în încasarea contravalorii energiei termice. Sigur, s-a plătit mai mult decât însuma factura, dar restanţa este foarte mare. Astfel, de la începutul anului, consumatorii casnici au plătit peste 12 milioane de lei, comparativ cu anul trecut, la data de 30 mai, când încasările de la populaţie erau de circa 15 milioane de lei, această din urmă sumă fiind înregistrată şi perioada corespunzătoare din anii anteriori.  În consecinţă, media încasării contravalorii facturilor emise către abonaţii sistemului centralizat de termoficare este la nivelul lunii ianuarie 2014, Termica efectuând plăţi către Bioenergy, în contul energiei termice furnizate, la nivelul aceleiaşi luni, restanţa către această firmă însumând mai mult de 13 milioane de lei.”

Administratorul special de la Termica a evidenţiat că în perspectiva finalizării licitaţiei pentru concesionarea serviciului de transport, distribuire şi furnizare a agentului termic este obligatorie identificarea de soluţii care să facă posibilă achitarea contravalorii consumurilor.

Ovidiu Dumitrescu a reliefat că avalanşa cererilor de debranşare nu este aşa de mare pe cât s-a crezut iniţial, în urmă cu nici două luni, când numărul celor care vor să se doteze cu centrale de apartament părea să ameninţe optima funcţionare a termoficării.

După încheierea sezonului rece şi sistarea furnizării agentului termic pentru încălzirea locuinţelor, de la Termica au fost solicitate 470 de formulare de cerere tip  de debranşare, dosarele în regulă care s-au întors  fiind în număr de 270.
Dumitrecu: “Situaţia este identică anului trecut, poate în creştere cu 10% a numărului de formulare întoarse. Aceasta demonstrează, pe de o parte, încrederea pe care oamenii o mai au în sistem, iar pe de altă parte şi incapacitatea financiară  a consumatorilor de a adopta alte soluţii”.

comments

comments




Leave a Reply

avatar