full screen background image

Falsele promoţii din magazine. Cum sunt amăgiţi clienţii

supermarket     Atenţie la promoţiile din magazine! De multe ori, sunt doar trucuri pentru a vinde marfa care e la un pas de a expira pe raft. Clienţii sunt amăgiţi de preţurile tăiate pe etichetă, fără să verifice dacă într-adevăr au fost reduse. Tertipurile comercianţilor sunt uşor de demonstrat la o simplă plimbare printr-un hipermarket.

Consumatorul e înşelat pentru că, de cele mai multe ori, nu are termen de comparaţie. De exemplu, un magazin vinde conserve la pachet promoţional. Trei plus una gratis. Dar nicăieri nu scrie preţul UNEI conserve.

“Operatorul economic este obligat să pună la dispoziţia consumatorului fie produsul singular, fie preţul vechi de la care porneşte oferta promoţională” explică Mirona Daia, directorul direcţiei de control şi supraveghere piaţă din cadrul ANPC.

Multe alimente aflate la promoţie au o surpriză: termenul de garanţie. Dacă sunt la reducere înseamnă că se apropie termenul de expirare şi de aceea sunt la reducere. Cine se bucură de preţul mai mic, trebuie să se gândească şi dacă poate consuma produsul atât de repede.

În ultimele două luni, inspectorii ANPC au amendat aproape 20 de magazine pentru promoţii false. Amenzile depăşesc 80.000 de lei.

comments

comments




Leave a Reply

avatar