full screen background image

Lana Del Rey

     Lana Del Rey, pe numele ei real Elizabeth Woolridge Grant este o cântăreaţă şi compozitoare americană care şi-a făcut debutul discografic în anul 2010, odată cu lansarea albumului Lana Del Ray A.K.A. Lizzy Grant.  Discul nu s-a bucurat de succes, însă Lana avea să câştige notorietate un an mai târziu mulţumită piesei „Video Games”. Bucurându-se de susţinerea publicațiilor online din întreaga lume, Del Rey a obţinut în octombrie 2011 un contract de management cu casa de discuri Interscope Records, care s-a angajat să distribuie cel de-al doilea album de studio al artistei – Born to Die (lansat pe 30 ianuarie 2012).

Pe parcursul anului 2010 Del Rey s-a mutat în Londra şi a negociat cu mai multe case de discuri în vederea semnării unui nou contract de management. În această perioadă ea a înregistrat peste şaptezeci de cântece şi a filmat, respectiv regizat videoclipuri pentru piesele „Diet Mtn. Dew” și „Video Games”. În iunie 2011 artista a ajuns la o înţelegere verbală cu compania Stranger Records, care s-a angajat să lanseze pe disc single compoziţia „Video Games”; de asemenea, în cazul în care o casă de discuri mai mare şi-ar fi manifestat interesul faţă de Lana Del Rey, aceasta putea să reachiziţioneze drepturile asupra cântecului. Piesa a fost lansată în mediul digital în iunie 2011, iar pe parcursul verii a obţinut peste douăzeci de milioane de vizualizări pe site-ul YouTube. În aceeaşi perioadă Del Rey a atras un număr considerabil de fani în domeniul virtual.

Cel de-al doilea album de studio al Lanei Del Rey – intitulat Born to Die a fost lansat pe 30 ianuarie 2012 prin intermediul caselor de discuri Interscope și Polydor Records. Înregistrarea conţine doisprezece piese indie-pop compuse de Lana care abordează teme precum dragostea, eşecul amoros sau importanţa aspectelor materiale. Albumul Born to Die a primit recenzii favorabile din partea criticilor de specialitate, iar din punct de vedere comercial s-a dovedit a fi un succes – discul a ocupat prima poziţie în clasamentele din Regatul Unit, Germania, Franţa şi a obţinut locul secund în ierarhia Billboard 200. Albumul a fost vândut în peste un milion de exemplare în luna lansării.

comments

comments